Politică de Confidențialitate pentru Pasageri AutoLift

Publicat: 6 aprilie 2021

Notificări de confidențialitate pentru pasageri, conform Regulamentului general european privind protecția datelor („GDPR”)

Informațiile pe care vi le oferim mai jos oferă o privire de ansamblu asupra abordării noastre în ceea ce privește prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal și a drepturilor dumneavoastră în baza prevederilor legislației de protecţia datelor în legătură cu utilizarea aplicației noastre de intermediere servicii transport în regim taxi și/sau în regim de închiriere cu șofer pentru pasageri (aplicația „AutoLift”).

Datele cu caracter personal prelucrate depind în foarte mare măsură de serviciile sau produsele pe care le utilizați.

  1. Informații privind operatorul de date

Operatorul de date, conform prevederilor art. 4 pct. 7 GDPR pentru pasageri pe teritoriul României:

Levidal Logistic SRL

Str. Florilor, nr. 37 Azuga, Prahova România

  • Adresă de e-mail: contact@autolift.ro

Cel mai simplu mod de a contacta responsabilul de protecția datelor este să trimiteți un e-mail la contact@autolift.ro

  1. Scopurile prelucrării și categorii de date prelucrate

Prin prezenta ne propunem să vă informăm cu privire la diversele tipuri de date cu caracter personal pe care le prelucrăm și scopurile în care facem acest lucru.

2.1 Comandarea curselor

Aplicația AutoLift vă permite să cereti assistenta rutiera / transport  auto cu platforma  prin intermediul nostru. Trebuie să furnizați date cu caracter personal pentru a utiliza aplicația AutoLift pentru a comanda servicii transport în scop de tractare si asistenta rutiera date pe care le prelucrăm pentru a presta serviciul respectiv. Informațiile suplimentare facultative sunt marcate ca atare.

În contextul serviciului de comandare a serviciilor, următoarele date cu caracter personal vor fi prelucrate în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. (b) GDPR în vederea desfășurării contractului:

  • Nume și prenume, adresă de e-mail și număr de telefon. Se prelucrează și datele localizării dumneavoastră GPS reale și locația indicată de dumneavoastră pe harta la momentul plasării comenzii, coordonatele de start și de destinație ale cursei dumneavoastră, informații privind dispozitivul dumneavoastră (ID-ul dispozitivului) și parola pe care ați selectat-o (în formă criptată).
  • Adresele predefinite de dumneavoastră sunt opționale și vor fi prelucrate doar dacă sunt introduse.
  • Poza de profil este opțională și va fi prelucrată doar dacă sunteți autentificat în aplicație cu Facebook.

La momentul înregistrării, datele dumneavoastră cu caracter personal sunt fie introduse (de ex., numele), fie primite direct de la dispozitivul dumneavoastră (de ex., locația GPS) sau de la clientul corporate în baza de date a căruia sunteți inclus. Va trebui sa activați transmiterea locației dumneavoastră GPS prin intermediul sistemului de operare al dispozitivului dumneavoastră (de ex., smartphone, tabletă etc.). Avem nevoie de coordonatele GPS ale locației dumneavoastră pentru ca vehiculul pe care l-ați comandat să vă poată găsi și să poată prelua comanda.

Vom transmite datele locației GPS și numele Șoferului care a acceptat cererea de asistenta rutiera  pe care ați comandat-o, în scopuri de identificare. După acceptarea comenzii dumneavoastră, Șoferul  și/sau transportatorul autorizat pentru efectuarea de transport rutier  va primi numele dumneavoastră în scopuri de identificare, și în special pentru a se putea asigura că preia comanda corectă.

Nu puteți comanda servicii de transport prin intermediul nostru dacă nu vă putem prelucra datele cu caracter personal indicate mai sus. Acest lucru nu se aplică informațiilor opționale.

2.2 Plată

Puteți plăti cursele comandate în numerar  ori prin funcția de plată prin aplicație.

Funcția de plată prin aplicație vă permite să plătiți direct șoferului fără numerar, folosind aplicația AutoLift. Vom debita suma prin intermediul modalității de plată specificate de dumneavoastră. Puteți să comunicați detaliile cardului dumneavoastră bancar prin intermediul aplicației, direct prestatorului de servicii de plată cu care colaborăm, prin intermediul unei conexiuni criptate, pentru a activa funcția de plată prin aplicație. Pentru a eficientiza procesul, vom transmite direct prestatorului de servicii de plată cu care colaborăm, prin intermediul unei conexiuni criptate, următoarele date: nume și prenume, număr de telefon, adresa de e-mail. Prestatorul nostru de servicii de plată autentifică apoi modalitatea dumneavoastră de plată rezervând suma de 1 leu în contul dumneavoastră. Acest lucru asigură faptul că modalitatea de plată indicată de dumneavoastră este activă. Prestatorul de servicii de plată deține certificarea PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard – Standardul de securitate a datelor aferente cardurilor de plată). Doar ultimele patru cifre ale numărului cardului dumneavoastră bancar și data expirării acestuia ne sunt transmise din rațiuni de securitate, și le stocăm în scop de identificare și verificare.

În contextul plății, următoarele date cu caracter personal vor fi prelucrate în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. b) GDPR în vederea desfășurării contractului:

  • nume și prenume, adresă, coordonatele de start și de destinație ale cursei, țară, limbă, adresă de e-mail, număr de telefon mobil, ultimele patru cifre ale numărului cardului, data de expirare a cardului și informații cu privire la dispozitivul dumneavoastră (IMEI-ul dispozitivului etc.).

Nu vă putem oferi anumite modalități de plată dacă nu prelucrăm aceste date cu caracter personal. Însă, puteţi plăti în alt mod.

Dacă sunteți de părere că ați plătit prea mult, ne puteți solicita ruta aferentă cursei respective. Prelucrarea datelor locației dumneavoastră GPS are loc pentru protecția dumneavoastră și a noastră împotriva Şoferilor și/sau pasagerilor frauduloși în baza prevederilor art. 6 alin. (1) lit. f) GDPR, pentru a proteja interesele dumneavoastră și ale noastre (de ex., împotriva tarifelor suplimentate în mod fraudulos).

2.3 Eliminarea erorilor, servicii pentru clienți și îmbunătățirea funcționalității

Pentru a putea elimina erorile din cadrul aplicației AutoLift, pentru a răspunde anumitor solicitări specifice ale clienților cu privire la funcționalitățile sau la serviciile de comandă serviciii de asistenta rutiera si tractare auto și pentru a adapta aplicația AutoLift la nevoile clientilor, următoarele date cu caracter personal sunt prelucrate în vederea îndeplinirii contractului conform prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) GDPR:

  • nume și prenume, adresă de e-mail, număr de telefon mobil, locația dumneavoastră GPS reală la momentul plasării comenzii, locația indicată de dumneavoastră pe harta, adresele predefinite de dumneavoastră, coordonatele de start și de destinație ale cursei și informații cu privire la dispozitivul dumneavoastră (IMEI).

Dacă ne este suficient, lucrăm cu date anonimizate sau agregate, și nu cu date cu caracter personal.

2.4 Noutăți și oferte personalizate

Veți primi oferte și publicitate din partea noastră dacă v-ați exprimat acordul pentru a primi noutăți și oferte personalizate (publicitate, vouchere și promoții) și pentru a vizualiza mesaje publicitare bazate pe utilizarea aplicației („retargeting”) în timpul procesului de înregistrare, sau ulterior, în profilul dumneavoastră din aplicație. Ne referim aici la scrisori informative nepersonalizate (trimise tuturor clienților) și personalizate (trimise doar dumneavoastră pe baza unei analize a frecvenței utilizării aplicației AutoLift) trimise electronic prin e-mail, SMS, MMS, mesaje în aplicație, mesaje push către dispozitivul dumneavoastră (smartphone, tabletă, PC etc.). Pentru a vă trimite publicitate personalizată, vom prelucra datele de utilizare a aplicației de către dumneavoastră. Datele de utilizare a aplicației sunt informații referitoare la numărul de instalări, înregistrări și curse. Pe baza acestor date veți primi oferte speciale și mesaje publicitare din partea noastră.

În acest sens, vom prelucra următoarele date cu caracter personal conform prevederilor art. 6 alin. (1) lit. (a) GDPR:

  • nume și prenume, adresă de e-mail, adresele predefinite de dumneavoastră, număr de telefon mobil, poză de profil (opțional), metodă de plată, data înregistrării, limba setată, profilul AutoLift (persoană fizică sau juridică), versiunea aplicaţiei AutoLift, detaliile de autentificare, datele de localizare GPS la momentul comandării și finalizării unei curse, IMEI dispozitiv, IDFA (Ad-ID, identificatorul Apple pentru publicitari), GAID (identificator publicitate Google), adresă IP și datele de utilizare (frecvență de utilizare, informații cu privire la numărul de instalări ale aplicației, numărul de înregistrări și cel de curse).

Dacă nu doriți să primiți noutățile și ofertele personalizate menționate, vă puteți retrage oricând consimțământul. Bineînțeles, ca alternativă ne puteți contacta prin e-mail la contact@autolift.ro

Vă rugăm să luați în calcul că retragerea și modificările aferente sunt valabile doar pe viitor (nu și retroactiv) și vor intra în vigoare sau vor fi implementate în cel mult 48 de ore de la retragerea consimțământului. Această întârziere se datorează unor rațiuni tehnice ce nu permit implementarea mai rapidă.

2.5 Procesul de evaluare

La finalul fiecărei curse, solicităm evaluarea șoferilor si/sau calitatea seriviciului  prestat, completarea constituind acordul dumneavoastră pentru participarea la procesul de evaluare. Atunci când transmiteți un rating, acesta este atribuit unei anumite comenzi prestate și luat în calculul mediei evaluărilor Șoferului respectiv și a calitatatii serviciului prestat. Nu implică transmiterea datelor cu caracter personal Şoferului.

În profilul dumneavoastră din aplicația Levidal Logistic puteți include și Șoferi favoriți sau blocați. Acest lucru implică reținerea datelor Şoferilor selectați în profilul dumneavoastră. Datele dumneavoastră cu caracter personal nu sunt transmise Șoferului.

Într-un mod similar, șoferii evaluează pasagerii curselor intermediate prin aplicația informatică.

  1. Temeiul prelucrării

În general, procesarea Datelor cu caracter personal este necesară în vederea desfășurării activității specifice scopului prelucrării, mai exact, furnizării serviciilor prin intermediul aplicației AutoLift.

În general, vi se solicită să furnizați datele dumneavoastră cu caracter personal în mod obligatoriu.

Pentru a putea prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, Levidal Logistic se bazează pe diferite temeiuri juridice, după cum urmează:

  1. i) Prelucrarea este necesară pentru a face demersurile necesare înaintea încheierii contractului între dumneavoastră și Levidal Logistic, precum şi pentru desfășurarea contractului existent;
  2. ii) Prelucrarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră ca temei juridic pentru colectarea, prelucrarea și utilizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal cum ar fi, de exemplu, pentru scopuri de marketing, astfel cum este permis de legea aplicabilă;

iii) Prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale, cum ar fi, de exemplu, emiterea unei facturi;

  1. iv) Prelucrarea este necesară în scopul interesului legitim al societății de a prelucra respectivele date. În desfășurarea activității sale, Levidal Logistic prelucrează datele dumneavoastră pentru a vă putea oferi serviciile solicitate, astfel cum este descris in prezenta Politica.
  1. Prestatori de servicii de prelucrare, alte categorii de destinantari și activitatea de prelucrare în țările aflate în afara Spațiului Economic European

Prestatori de servicii de prelucrare. În anumite situații datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate de către furnizori externi (de ex., depanare, transmitere comunicări prin poștă). Acest lucru impune transmiterea datelor dumneavoastră cu caracter personal furnizorilor noștri externi, pentru un anumit scop (limitat la obiectul respectiv). Ne-am selectat furnizorii cu atenție și le-am atribuit sarcinile în scris. Aceștia sunt obligați contractual să respecte instrucțiunile noastre și am obținut informații cu privire la măsurile tehnice și organizaționale pe care le iau în vederea prelucrării datelor cu caracter personal în condiții de siguranță. De asemenea, le solicităm furnizorilor noștri de servicii să respecte reglementările de protecție a datelor aplicabile. Colaborăm cu furnizori din UE și alte țări din SEE. Am încheiat contrate de prelucrare cu furnizorii noștri externi conform prevederilor art. 28 alin. (3) din GDPR, clauzelor contractuale standarde UE conform prevederilor art. 28 alin. (7) din GDPR sau transferul se bazează pe o hotărâre a Comisiei UE conform art. 45 GDPR (de ex., Privacy Shield).

Stocăm toate datele noastre prin intermediul unui furnizor de servicii cloud din UE sau în infrastructuri și sisteme IT din cadrul locațiilor noastre din UE.

Colaborăm și cu furnizori de servicii de plată, care facilitează prelucrarea plăților conform prevederilor punctului 2.2. În plus, colaborăm cu un serviciu de prevenire a fraudei pentru a ne proteja împotriva situațiilor de neplată, conform punctului 2.3. Dacă v-ați exprimat acordul să primiți informații și oferte personalizate (punctul 2.4) și să fiți contactat de noi pentru studii și chestionare (punctul 2.5), atunci lucrăm cu agenții și prestatori de servicii de marketing. Vă rugăm să nu ezitați în a ne contacta la adresa contact@autolift.ro dacă doriți să aflați mai multe despre prestatorii de servicii pe care îi utilizăm.

Alte categorii de destinatari. Levidal Logistic poate dezvălui date cu caracter personal unor alte terțe părți. Pentru a facilita desfășurarea activităților în legătură cu scopurile prelucrării detaliate anterior, comunicăm aceste date către terți, incluzând partenerii Levidal Logistic, cum ar fi:

  • afiliați, respectiv societăți din grupul din care face parte Levidal Logistic
  • clienți corporate,
  • furnizori de servicii operaționale, precum servicii de curierat, telecomunicații, IT, plăți, prelucrare, formare, stocare, arhivare, servicii aferente asistenței pentru clienți;
  • orice partener de afaceri, investitor, cesionar (actual sau potențial) pentru a facilita tranzacțiile cu active comerciale (care pot include o fuziune, achiziție, datorie sau vânzare de bunuri);
  • consilieri profesioniști, precum auditori sau avocați;
  • autorități de reglementare, organe profesionale și/sau autorități publice pentru conformitate cu reglementărilor aplicabile.

Ne rezervăm însă dreptul de a divulga informații în ceea ce vă privește dacă suntem obligați prin lege sau dacă ni se solicită aceste lucruri de către autoritățile administrative sau de aplicarea legii (de ex., poliție sau instanțe de judecată etc.).

  1. Drepturile dumneavoastră

Aveți dreptul de a ne solicita informații în orice moment cu privire la datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le reținem, cât și cu privire la originea, destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sunt transmise sau divulgate aceste date, scopul reținerii și prelucrării, perioada de retenție, procedura noastră decizională automatizată, dreptul la portabilitatea datelor, existența dreptului de rectificare, ștergerea, restricționarea sau opoziția împotriva prelucrării și dreptul de transmitere de sesizări autorității de supraveghere.

De asemenea, aveți dreptul la rectificarea datelor incorecte și, în cazurile în care prevederile legislative sunt îndeplinite ștergerea acestora, cât și la restricționarea prelucrării lor. În baza condițiilor prevăzute de legislația aplicabilă (GDPR), aveți următoarele drepturi:

  • (i) Dreptul de acces: Aveți dreptul de a vi se comunica, la cerere, dacă datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate, și dacă da, aveți dreptul de a solicita accesarea acestora. Informațiile includ, printre altele, scopurile prelucrării, categoriile de date cu caracter personal afectate și destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le-au fost divulgate sau le vor fi divulgate datele dumneavoastră cu caracter personal. Aveți dreptul de a obține o copie a datelor cu caracter personal prelucrate. Pentru copii suplimentare, vă putem percepe o taxă rezonabilă, în baza costurilor administrative.
  • (ii) Dreptul la rectificare: Aveți dreptul de a obține din partea noastră rectificarea datelor dumneavoastră cu caracter personal incorecte. În funcție de scopul prelucrării, aveți dreptul de a completa datele cu caracter personal incomplete, inclusiv prin intermediul unei declarații suplimentare.
  • (iii) Dreptul la ștergere („dreptul de a fi uitat”): Aveți dreptul de a ne solicita să vă ștergem datele cu caracter personal.
  • (iv) Dreptul la restricționare: Aveți dreptul de a solicita restricționarea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal. În acest caz, datele respective vor fi marcate și pot fi prelucrate de noi doar în anumite scopuri.
  • (v) Dreptul la portabilitatea datelor: Aveți dreptul de a primi datele dumneavoastră cu caracter personal pe care ni le-ați furnizat, în format structurat, comun și care poate fi citit de aparate, și aveți dreptul de a transmite aceste date unei alte entități fără obiecții din partea noastră.
  • (vi) Dreptul de a obiecta: Aveți dreptul de a obiecta, pe motive legate de situația dumneavoastră, în orice moment, față de prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal de către noi, și ni se poate solicita să nu vă mai prelucrăm datele cu caracter personal. Dacă aveți dreptul la obiecție și vi-l exercitați, nu vom mai prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal în scopul respectiv. Exercitarea acestui drept nu presupune niciun cost.
    Acest drept poate fi invalidat în special dacă prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este necesară pentru formalitățile aferente încheierii unui contract sau pentru îndeplinirea unui contract deja încheiat.

Puteți transmite solicitări de informații, retragerea consimțământului, obiecții și alte comunicații privind prelucrarea datelor prin e-mail la contact@autolift.ro sau la adresele prevăzute în introducere.

Ne rezervăm dreptul de a răspunde solicitărilor primite în termenul permis de lege, precum și de a ne proteja împotriva unor solicitări rău-intenționate sau nejustificat repetate.

  1. Securitatea datelor

Am luat măsurile tehnice și organizatorice adecvate pentru a garanta securitatea datelor, în special pentru a vă proteja datele cu caracter personal împotriva accesării de către terți, cât și împotriva modificării, pierderii sau distrugerii intenționate. Aceste măsuri sunt revizuite periodic și adaptate conform celor mai noi tehnologii. Transferul datelor dumneavoastră de la dispozitivul dumneavoastră (de ex., smartphone) către noi este întotdeauna criptat.

  1. Perioada de retenție

Datele dumneavoastră vor fi reținute pe durata desfășurării contractului. În principiu, vă vom păstra datele cu caracter personal pe durata solicitată sau permisă de legislația aplicabilă. După încetarea relației contractuale dintre noi, vă vom reține datele pe o perioadă de trei ani de la acest moment. În plus, prevederile legale (de pildă perioadele de retenție în baza legislației fiscale) impun reținerea anumitor date despre dumneavoastră pe o perioadă de zece ani. Ulterior, vom elimina/șterge datele dumneavoastră cu caracter personal din sistemele și evidențele noastre și/sau vom lua măsuri pentru a le anonimiza, astfel încât să nu mai puteți fi identificat în baza acestora.

Dacă se inițiază o măsură legală sau disciplinară, datele cu caracter personal pot fi păstrate până la finalul acestei acțiuni, inclusiv eventualele perioade de apel sau de recurs, iar apoi vor fi șterse sau arhivate, conform prevederilor legislației aplicabile.